خبر خوب برای تهرانی‌ها | افتتاح یک خط دیگر مترو تا پایان آبان

پرند یکی از شهر‌های اقماری است که در ۳۵ کیلومتری غرب تهران واقع شده و از دهه ۸۰ تاکنون قرار است از طریق مترو به تهران متصل شود.
خبر خوب برای تهرانی‌ها | افتتاح یک خط دیگر مترو تا پایان آبان
کد خبر : ۴۹۶۴۲

شهردار تهران از افتتاح ایستگاه متروی پرند تا پایان آبان ماه خبر داد.

پرند یکی از شهر‌های اقماری است که در ۳۵ کیلومتری غرب تهران واقع شده و از دهه ۸۰ تاکنون قرار است از طریق مترو به تهران متصل شود؛ مطالعات و بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران ـ پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار شد.

بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما بخش نهایی این طرح که از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند امتداد داشته و ۱۹ کیلومتر مسافت را شامل می‌شود؛ سال‌هاست در انتظار تکمیل و بهره‌برداری است.

در مقطعی تأمین منابع مالی از سوی دولت، گره اصلی به سرانجام رسیدن این پروژه بود، اما با رفع این مشکل و تأمین منابع مورد نیاز قرار بود این پروژه اواخر سال ۱۴۰۱ به سرانجام برسد، اما این زمان به تیرماه امسال و بعد به شهریور ماه موکول شد.

علت تأخیر در بهره‌برداری از این پروژه مشکل تأمین برق بود؛ برای حرکت قطار باید منبع تغذیه برق ثابت و مطمئن وجود داشته باشد که این امر برای متروی پرند از طریق ۲ فیدر ۷.۵ کیلو واتی تأمین می‌شود و تهیه آن برعهده وزارت نیرو قرار دارد.

 فیدر‌های مذکور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و باید توسط مراجع ذیربط در دولت تأمین شود که ظاهرا با پیگیری‌های شهرداری تهران و مساعدت دولت، این مشکل نیز در حال رفع است و بالاخره در‌های متروی پرند تا پایان آبان ماه به روی مردم گشوده خواهد شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این باره گفت: متروی پرند در امتداد خط یک قرار دارد که طول آن حدود ۲۰ کیلومتر است؛ شهرداری تهران ساخت ایستگاه را به پایان رساند و مشکلاتی در تأمین برق داشت که باعث به تعویق افتادن بهره‌برداری از پروژه شده بود، اما خوشبختانه این مشکل نیز حل شد.

وی ادامه داد: طی صورتجلسه‌ای که پیمانکار داشتیم، پایان آبان ماه برای افتتاح ایستگاه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، افتتاح این پروژه گشایش جدی برای مردم پرند محسوب می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر